Di sini kita bertemu...menjalin warna seindah pelangi... membina ikatan ukhuwwah agar bersimpul padu...& mengukir kenangan abadi terindah sebagai ingatan...

Saturday, January 10, 2009

Melaka once again n Konvo

Gambar yg dh lama terperuk dalam kamera. Ni masa kali kedua kami ke Melaka...hehe hari tu xpuas pegi...xdelah. Kebetulan adik ada perjumpan dcl kat Melaka, my perents lak dh mmg ada kat sini sbb p konvo aku hr tu. So ayah ckp why not kita semua p jumpa dia kat sana. Aku apa lagi bab berjalan ni mmg no 1. So p la plk kali ni ngan ummi n ayah aku hehe...

Lepas hantar adik2 kat hotel, kita org p check in kat Hotel Warisan...dkt ngan Taman Mini Malaysia tu. Adik aku ajak sekali p dgr ceramah dcl, xpela cik...long p lain kali...lgpn xkan aku nk tinggalkan parents ngan hubby lak hehe...biarla ah n yah je yg pegi dgr, lps ni blh citer kat long lak k huahuahua...

So aku just jln2 kat Ayer Keroh je. Macam biasa aku bw anak2 p Zoo Melaka. Umi n ayah xnak masuk, dia org penat n duk kat luar je. Aku dh pernah p zoo ni masa aku kecik2. Ayah selalu bw kami jln2 bl cuti sekolah. So, aku ingat nk teruskan tradisi ayah utk anak2 aku...spend our precious time with our children more often.

Lepas tu kita org just lepak2 kat hotel. Anak2 biasala ajak baba dia p swim kat kolam renang. Malam lak p jalan2 cari makan. Pusing punya pusing...mana kedai makan ni??? Last2 jumpa jgk..ok la masakannya.


Esoknya breakfast kat Taman Mini Malaysia tu. Nak masuk masih pg lagi. Mahal betul lak tu tiketnya. Nanti anak aku besar skt n faham br aku nk bw dia org ni masuk, ye la kat dalam tu ada rmh2 kat Malaysia n Asia je. Nak bgtau pnjg lebar kat anak tu...maunya dia org ni xfaham hehe... Sementara menunggu adik2 habis programnya, aku p la kat Eye On Malaysia. OOOhhh tidak...ketakutan melanda lagi. Aku gayatla...tapi ummi n ayah selamba je ajak aku naik sama. Terpaksala aku ikut...walaupn dh pernah naik kat KL tp kat Melaka lain skt sbb dk kat tepi laut...pemandangannya nampakla laut kat depan. Angin tiup sikit je dia bergoyang...mulala aku pejam mata...malu lak aku kat ummi n ayah. Aku ada snap bbrp keping gambar...cantik lagi pemandangannya. Tapi yg buat aku tension...si Hariez ni p delete lak semua gmbr. Nasib baik aku terperasan, kalau tak semuanya dia delete. Punyala bengang aku tika tu. Patutla diam je kat dalam kete rupenye ade agenda...huwaaa...tak sukeee...


So...cuci mata dulu...tgk gambar hehe...





Nak tahu satu rahsia??? Anak2 belum mandi lagi ni hahahaha...




Ni kat pintu depan zoo...ibu n baba dh mandi ye...hehe...





Rupanya kena byr nk naik train ni. Kat zoo negara tak kena bayar pn hehe...





Anak2...tgk apa tu??? Ooo...tgk tupai...byk tul tupai kat situ...Dia org ni mulala nyanyi
"Ado sekor anok tupa atah jula mokte...bilo jupo beruk lapar jale cari make, jale cari make..".huhu.





Tinggal ni je yg dapat aku selamatkan. Yang lain dh selamat di delete oleh Hariez...huhu.

Aku jumpa Narimah a.k.a Ude housemate aku kat Vista dl. Hari konvo dia sama ngan aku..





Ni kak Ita, ngajar satu sekolah ngan aku. Masa ni p utk raptai...org lain p nga suami, aku p sendiri huhu...

Ummi n ayah tgh makan, br lps keluar dr dewan.





Aku pun makan jgk...mana suami n anak2???? Sedih tul, aku keluar dewan tel hubby tanya dk kat mana. Excited nk ambil gmbr sekali. Dia cakap dia dk kat rumah, balik semula...terperanjat aku...hilang terus mood nak ambil gmbr...muka sengih tu nk cover kesedihanla kononnya hehe...




Ni dh nak balik, hubby tgh cari parking kete...aku cakap xyah...merajukla konon. Si Farhan ni merajuk sbb aku marah dia. Yela, dh balik rmh xreti2 nk mandi lg...tu yg tutup sakan muka tu...hehe...




At last...selesai sdh pengajianku Alhamdulillah...

Semoga selamat hendaknya


No comments: