Di sini kita bertemu...menjalin warna seindah pelangi... membina ikatan ukhuwwah agar bersimpul padu...& mengukir kenangan abadi terindah sebagai ingatan...

Tuesday, December 9, 2008

Selamat Hari Raya Aidil Adha








Selamat Hari Raya semua...tahun ni aku beraya di SU2...sob sob...hb xleh cuti la plk...Walaupun aku dh biasa tak balik beraya kat kg, tp thn ni rasa lain sikit. Tak tahu kenapa...rasa macam muram n tak raya je. Maybe sbb dgr berita banjir...tanah runtuh kat Bukit Antarabangsa sedikit sebanyak mengganggu emo aku kali ni.

Sedih mmg sedih, tapi kita sebagai hamba Allah dan umat Nabi Muhammad mesti akur dengan ketetapan dan ketentuan Ilahi. Mungkin ada hikmah dan keberkatan di sebalik semua ini. So...tak nak sedih lama2, aku nak ucapkan selamat hari raya buat semua sahabat n kawan tak kira berada di mana...dan seluruh umat Islam di muka bumi ini. Segala silap dan salah harap dimaafkan. Makan daging tu ingat2la aku kat sini k.

Pagi raya, aku dh puas pk apa nak masak ni. Last2 tgk stok yg sedia ada, aku pn decide nk wat spaghetti hr ry ni...huh moden pya olang aa...dh actually nk buat nasi beriani...last2 tgk pesnya xde...silap tgk, ingat nasi beriani rupanya daging masak lada hitam kuang kuang....tu pasal buat spaghetti je haha...

Lepas tu dkla melepak kat rumah. Hujan plk punyala lebat kat luar...so merengkuk je la depan tv. Lps sesi kau tgk aku aku tgk mu berlangsung last2 hb decide nk keluar. Sambil menghantar jiran hb yg dk kat Puchong. Kebetulan dia pn tak balik ry abg pn ambil la dia.

On d way balik, anak ckp lapar la plk. Alamak, mana nk cr kedai yg buka ms ni xcept fast food. Last2 singgah je la kfc kat sg buloh tu. Lepas tu balik trs rmh...dk 'lepaking' lg. Tu la, mmg rasa btl tak beraya thn ni. Tak pela nanti balik kg aku nk beraya puas2, harap2 hujan xb'pjgn n banjir tgh jalan. So...sesapa yg drive balik tu hati2la ye. Selamat hari Raya buat semua...


MMuuuaaahhh....






No comments: