Di sini kita bertemu...menjalin warna seindah pelangi... membina ikatan ukhuwwah agar bersimpul padu...& mengukir kenangan abadi terindah sebagai ingatan...

Thursday, December 4, 2008

Jom gi "bekwoh"




Sebelum ni aku ada bagitau yg mertua aku nk datang kan? Sebenarnya adik Mek baru dapat menantu baru...so dia datang utk kenduri kahwinla.

Nasib baikla hujan tak turun n banjir belum ada sepanjang perjalanan. Kalau tak jenuh jgkla si Mariana adik ipar aku tu cari jalan nk sampai ke KL. Diaorg dtg satu kereta...Mek n adik beradik ipar aku. Abg ipar sekeluarga lak datang ngan keretapi malam tu. Memang meriahla rmh abg ipar aku tu hehe...

Sempat jgkla aku merendet Jalan TAR n Jalan Masjid India...huh bila lg nk pegi...kami kaum ibu shj yg p, kaum bapa...sila jg anak k...hehe. Thanks ayang sbb bg permission kat sayang. Ye la kalau tak memang takkan sampainya aku kat situ.

Huuiii orang...ramai yg teramat. Kami pegi SOGO dl...cuti2 ni ada sale patutla ramai. Aku tak snp pn gambar...tak sempat. Aku tak beli apa2 pn...nengok jela. Saje nk menemankan ipar duai aku ni hehe...sambil menjamu mata tgk brg2. Tapi balik tu lenguh jgkla kaki...dh lama tak berjalan...sementelah lak dh tak berapa nk muda lg ni hehe...

So...tibalah masa nk p kenduri. Kita org p ngan 3 buah kereta...abe nan, mariana n aku. Yang lucunya kami "makan buah langsat" kat Putrajaya tu. Banyak kali jgkla kami pusing jalan yg sama. Apa org kata pi ma pi mai tang tu jgk hehe...Yang kesian mekla...siap cakap..."Habis dhla langsat mek sebakul sebelum sampai rmh ni" hehe...siyan mek sabar ek. Rumah ni kami belum pernah pegi...rumah baru n peta lak simple semacam je. Tambah lagi ngan byk kepala ni...bykla silap n salah jalannya. Akhirnya bila semua dh restless...br nampak canopy...At laaasssttt...sampai jgk Alhamdulillah...

Aku tak snap byk sgt gambar. Malu weh...tp adalah utk tatapan semua...







Hariez n Farhan sebelum kita org bertolak.





Sebahagian cucu mek...yg besar tu bukan ye hehe...itu kakak abg yg sulung kak ah





Mek sedang mengintai buah kat rumah jiran...hehe...





Kereta2 yg berpusing2 sekitar Putrajaya byk kali hehe...





Ni ketuanya...setiap kali salah jalan dia org berhenti mesyuarat tepi jalan...berapa kali tanya org tak betul2...hai nasib-nasib





Tuan punya rumah Mak Ngah ( yg membelakangi kamera ) bersama Mariana (tdg hitam) n Kak Za my sis-in-law.





Sesi menghabiskan kek pengantin hehe...biasala rumah sedara sendiri...





Angah...n keknya.





Hariez tak boleh berenggang langsung ngan sepupunya Long...dh teman tu rajin bebenor dukung Hariez...naik kereta pn nk ikut Long.





Gambar ni disnap masa dh nk balik...selepas merembat segala cenderahati pengantin...hehe. Pengantinnya kat belakang tak berapa nampak. Tahniah dan Selamat Pengantin Baru buat Kak Rusalbiah n suami...semoga berbahagia selalu Insya Allah...

Balik tu sempat lagi singgah di Alamanda Putrajaya...tapi just bawa dia org ni jalan2 jela...sebenarnya dh flat rasanya...letih dk lama2 dalam kereta hehe...

3 comments:

fa10 said...

klu mek maghi gak mmg mesti gi jln TAR. mariana tu koho montel ko?

anum said...

hehe...xthla faten...meme sokmo gitu, mariana?...napok supo yo jh...tgh usoho nk ngandung tu...

Cik Seyma said...

Salam..mekasih banyok2 la mari kenduri kak salbiah ari tuh..merioh sakan jadinya..
mintak maah deeh..kawe nie..sedaro sendri pung tok berapo nok came..maklum laa..kitaorg jarang ikut mak (mok ngah) & ayah (pok ngoh) kelek klate..hehehe..
sronok gak baco crito anum kat sini..
boleh la connect ngan blog kita..www.seymacraft.blogspot.com..
kito nie asma..anok mak ngoh yg no.3..hehehe