Di sini kita bertemu...menjalin warna seindah pelangi... membina ikatan ukhuwwah agar bersimpul padu...& mengukir kenangan abadi terindah sebagai ingatan...

Saturday, April 11, 2009

entry sengal n happy


Salam semua...

Ngeh ngeh...tu dia tajuk entry, entry sengal haha...

Tak de apa2, cuma rasa macam nak luahkan segala2 yg terbuku di hati. Seringkali, t'fikir di lubuk hati ni, kenapa?mengapa?why?limazha ada sesetengah org yg hanya tahu sedap mulut die je bercakap. Pernah tak terfikir hati org yg mendengarnya...terguris kah, happy kah...bengang kah. Kdg2 terlintas jgk niat jht nk balas baik, tapi hati mmg tak sampai hati. Sudahnya...aku yg tanggung sdiri. Mmg aku ni jenis 'biar' je, mcm collegue aku cakap, "k.anum ni lembut hati sgt,ikut je org nak buat apa, org suruh je buat .hehe...mmg jenis xreti nk menolak. Akhirnya diri yg merana...makan hati sorang2...padan ngan muka.

Tapi mmg betul punya aku cakap, dua hari kebelakangan ni, rasa down semacam je...dengan kerenah org2 di sekeliling aku yg hanya tahu meminta tp jarang nk memberi. Tak pe la, maybe ni utk sementara waktu je, Insya Allah ada Allah yg membantu aku handle perasaan aku ni...

Haahaahaa...tentu yg membaca n3 aku ni bengang, apa plkla problem anum sorang ni...kekeke...
Tak de apa, saja meluah perasaan tak puas hati je...lepas ni ok balik kot. Tak de apalah, small matter je tu.

Habis rasa sengal...happy lak. Sakit ke apa anum ni? Tadi sedih sekarang happy lak. Mmg betul, bila tgk wajah mulus anak2...yg setiap sorangnya punya karekter berlainan, yg setiap sorangnya pakai baju hero2 kartun kesayangan ( sorang superman, sorang batman, sorang lagi spiderman ) segala problem hilang. Segala rasa sengal tu dh hilang...diganti dengan gelak tawa mereka, jerit pekik mereka bila bergaduh. Itulah kebesaran Allah, segala kesusahan diganti dengan ketenangan...anak2 dan juga wajah tulus hubby yg sedia mendengar segala keluhan isterinya ini. Thanks semua...

Semoga Allah bersama dengan mereka yg berada di jalan-Nya...Amiin

p/s : Gambar di atas tak de kena mengena dengan yg hidup atau mati...saje suka tgk gambar yg menenangkan hati.

2 comments:

Suzi said...

salam anum...
byk2 bersabar...ingat, buat baik akan dibalas baik...kalau tidak hari ni mungkin esok...atau lusa...tak kat dunia...kat akhirat...Allah saje yg tahu...
selalulah bersangka baik...ye tak??

anum said...

salam suzi...

ye lah suzi, anum selalu fikir mcm tu, tp kdg2 tahap sabar tu ada batasnya juga..

anum pn dh ok dh...terima kasih suzi krn bg semangat balik utk anum dan ingatkan anum ttg itu...cayang suzi hehe...